جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۹:۱۴:۴۲

با افتتاح اسکله پنج شهید بهشتی
نخستین کشتی 80 هزار تنی در بندر چابهار پهلو گرفت

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با اتمام عملیات لایروبی، قابلیت پهلودهی کشتی‌های بالای 80 هزار تنی در بندر چابهار فراهم شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مانا، سیاوش رضوانی در مراسم پهلوگیری کشتی‌های بالای 80 هزار تن در بندر چابهار که با حضور سفیر هندوستان و جمعی از تجار این کشور، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون نظارت راهبردی ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور انجام شد، گفت: با اتمام عملیات لایروبی، قابلیت پهلودهی کشتی‌های بالای 80 هزار تنی در اسکله پنج شهید بهشتی چابهار فراهم شد. وی افزود: اسکله پنج بندر چابهار به طول 265 متر با احتساب دو دلفین و عرض 53 متر و آب‌خور منفی 14 متر است و قابلیت پهلودهی کشتی‌‌های بالای 80 هزار تنی را دارد که امروز شاهد پهلوگیری نخستین کشتی حامل بار گندم در این بندر هستیم. مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این قابلیت سبب می‌شود تجار کالاهای خود را به صورت مستقیم ترانزیت کنند و بیشترین مزایای این کشتی‌ها برای کشورهای آسیای میانه و افغانستان است.

وی تصریح کرد: کاهش بعد مسافت برای تجار و صرفه‌جویی در وقت از جمله مزایای ترانزیت کالا از بندر چابهار به نسبت سایر بنادر کشور و حوزه خلیج‌فارس است. رضوانی ازافتتاح اسکله مسافری کنارک با آب‌خور منفی 1,5 متر در فضای 2 هزار مترمربع خبر داد و افزود: این اسکله مسافری در راستای اشاعه فرهنگ دریانوردی و توسعه دریا محور با هزینه 10 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با افتتاح اسکله پنج شهید بهشتی چابهار و پهلوگیری کشتی‌های پهن‌پیکر، آرزوی دیرینه ما و مردم و تجار منطقه محقق شده است. این مسئول ادامه داد: در حال حاضر فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار 56 درصد پیشرفت دارد.



  کد خبر : 546
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :